Календарно-тематичне
планування
занять
математичного гуртка «Інтеграл»
№
з/п
|
Дата
|
Зміст навчального
матеріалу
|
К-сть год
|
Примітка
|
1-4
|
02.09
|
Вступ.
Ознайомлення з планом роботи та методами роботи
гуртка. Представлення освітніх - інтернет ресурсів з математики.
Математичні
парадокси та софізм
Парадокси в математиці.
Властивість
парадоксів. Усунення і пояснення парадоксів.
Різноманіття парадоксів: парадокс "Брехуна", парадокс Греллінга, парадокс
Беррі, парадокси з
множинами,
парадокси-петлі. Математичні софізми. Проблеми парадоксів в математиці.
|
4
|
|
5-8
|
09.09
|
Практична робота. Ознайомлення з
математематичними парадоксами та софізмами. Підготовка та розробка
презентаційного матеріалу з даної тематики.
|
4
|
|
9-12
|
16.09
|
Таємниці
натуральних чисел
Історія виникнення чисел. Арабська та
римська нумерація. Задачі з числами, записаними у римській нумерації (за
допомогою сірників та без них). Таємниці арифметичних фокусів.
Натуральні числа. Розповіді про
числа-велетні. Цифри у різних народів. Конкурс «Хто більше знає прислів'їв,
приказок, загадок, в яких зустрічаються числа?».
|
4
|
|
13-16
|
23.09
|
Практична робота. Задачі на
властивості чисел, на визначення та порівняння віку. Розв'язування числових
ребусів, прикладів на відновлення, магічних квадратів. Відновлення цифр у
записі числа. Підрахунок кількості використаних цифр.
|
4
|
|
17-20
|
30.09
|
Числові
квадрати, закономірності. Арифметичні дії в різних позиційних системах
числення. Цифрові задачі. Підготовка низки задач для участі в математичному
турнірі.
|
4
|
|
21-24
|
07.10
|
Логічні
завдання
Основні поняття логіки. Висловлювання.
Логічні запитання. Логічні таблиці. Задачі, що розв'язуються з кінця. Задачі
на кмітливість. Прийоми складання та розв'язування ребусів; розв'язання
задач-загадок, задач-жартів, ребусів, задачі-історій; складення найпростіших
ребусів, задач-загадок, задач-історій та задач-жартів.
|
4
|
|
25-28
|
21.10
|
Логічні задачі, що розв'язуються з
використанням таблиць. Поняття
висловлювання як твердження, про яке можна сказати, істинне воно чи хибне.
|
4
|
|
29-32
|
28.10
|
Текстові
задачі. Задачі
економічного характеру. Старовинні задачі на розрахунки в часі. Старовинні
задачі на подорожі. Старовинні задачі на грошові розрахунки. Основні типи
сюжетних текстових задач. Алгоритм розв'язування текстової задачі.
|
4
|
|
33-36
|
04.11
|
Практична робота. Застосування
математичних засобів до розв'язування сюжетних задач. Розв'язування задач на
розрахунки оплати комунальних послуг, оплати за споживання води, газу та
електроенергії, використання таблицею тарифів комунальних платежів;
прогнозування та оцінка результатів обчислень.
|
4
|
|
37-40
|
11.11
|
Розв’язання задач з абстрактними
числовими даними, з однойменними величинами, з різнойменними величинами.
Підготовка низки задач для участі в математичному турнірі.
|
4
|
|
41-44
|
18.11
|
Задачі
на відсотки .
Три типи задач на дроби. Розв'язування
задач за допомогою зображення дробів на відрізку. Стародавні задачі,
пов'язані з поняттям дробу. Три типи задач на відсотки. Задачі на відсотки,
пов'язані зі збільшенням (зменшенням) числа на кілька відсотків. Концентрація. Задачі на
розчини, суміші і сплави.
Поняття відсотка. Три типи
найпростіших задач на відсотки.
|
4
|
|
45-48
|
25.11
|
Практична робота. Розв'язування
задач за допомогою пропорцій. Задачі підвищеної складності. Розв’язання
тестів вхідного тестування (1 рівень) з даної тематики. Обласна математична
олімпіада. Розв’язання задач з даної тематики (вибірка задач). Розв'язування
задач методом зведення до одиниці. Розв'язування задач методом зведення до
відповідних задач на дроби.
|
4
|
|
49-52
|
02.12
|
Розв'язування складніших задач на відсотки.
Підготовка низки задач для участі в математичному турнірі.
|
4
|
|
53-56
|
09.12
|
Задачі
на подільність
Ознаки подільності на 4 і 25, 8 і 125,
7 (11 чи 13). Ознаки подільності на складені числа. Властивості подільності.
Прості числа. НСД і НСК. Різні способи знаходження НСД і НСК. Алгоритм
Евкліда для знаходження НСД до розв'язування задач підвищеної складності.
|
4
|
|
57-60
|
16.12
|
Практична робота. Розв’язання
задач на подільність. Знаходження найбільшого спільного дільника та
найменшого спільного кратного (НСД і НСК). Задачі підвищеної складності.
Розв’язання тестів вхідного тестування (1 рівень) з даної тематики та
математичних олімпіад. Підготовка низки задач для участі в математичному
турнірі.
|
4
|
|
61-64
|
23.12
|
Конструювання
Геометрія як розділ математики. Задачі
на розвиток просторової орієнтації та уяви. Задачі із сірниками. Головоломки
клітчастого паперу. Паркети. Бордюри. Конструювання. Складання та розрізання
паперу, рамки та вкладки Монтессорі. «Стомахіон» Архімеда. Різновиди
конструкторів поліміно: пентаміно, гексаміно. Мистецтво паперового
конструювання оригамі. Конструювання з букви Т. Шахова дошка. Техніки
складання та розрізання паперу, рамки та вкладки Монтессорі. Симетрія фігур
та її використання для розв'язування логічних задач.
|
4
|
|
65-68
|
30.12
|
Практична робота. Геометричне
конструювання. Складання різних конструкцій з букв Т і Г. Складання
композицій орнаментів, малюнків найпростішими прийомами оригамі. Складання
візерунків та конструкцій за допомогою рамок та вкладок Монтессорі.
Виготовлення моделей різних конструкцій.
Підготовка презентації з теми: «Геометричні ілюзії».
|
4
|
|
69-72
|
06.01
|
Топологічні досліди
Сутність топології
Топологічні досліди Топологія. Фігури одним розчерком пера. Листок
Мебіуса. Пляшка Кляйна. Побудова фігур одним розчерком пера; принцип побудови
листка Мебіуса; виготовлення варіантів листка Мебіуса; опис конструкції
пляшки Кляйна та початкові знання про зв'язок між її будовою та будовою
Всесвіту. Чудові криві та їх властивості. Криві дракона, властивості
практичне значення. Графічна культура побудови геометричних рисунків
|
4
|
|
73-76
|
13.01
|
Практична робота. Вміти будувати
найпростіші фігури одним розчерком пера. Побудова моделі листка Мебіуса.
|
4
|
|
77-80
|
20.01
|
Підготовка
презентаційного довідкового матеріалу з теми «Чудові криві та їх
властивості». Доповіді учнів реферативного характеру.
|
4
|
|
81-84
|
27.01
|
Математичний
турнір
Математична вікторина «Чи знаєш ти
видатних математиків?». Математичний феєрверк.
Створення проекту «Цікава математика»,
який базується на матеріалі курсу.
|
4
|
|
85-88
|
03.02
|
Практична робота. Підготовка
демонстраційного матеріалу до проекту «Цікава математика». Проведення
математичного турніру.
|
4
|
|
89-92
|
10.02
|
Задачі
на принцип Діріхле
Принцип Діріхле. Розбір формулювання
принципу Діріхле, доведення принципу методом від супротивного. Задачі на
застосування принципу Діріхле. Поняття теорії множин, кругів Ейлера—Венна.
|
4
|
|
93-96
|
17.02
|
Практична робота. Приклади
різних задач, що розв'язуються за допомогою принципу Діріхле.
|
4
|
|
97-100
|
24.02
|
Самостійне розв'язування задач та колективне
обговорення розв'язків.
|
4
|
|
101-104
|
03.03
|
Розв'язування задач за допомогою
кругів Ейлера—Венна.
|
4
|
|
105-108
|
10.03
|
Математичні
ігри
Характеристики задач-ігор. Пошук
виграшних стратегій (гра «з кінця», симетрія). Приклади задач-ігор. Тактика
гри. Пошук виграшної стратегії. Розв'язує ігри «з кінця» та за допомогою
симетрії.
|
4
|
|
109-112
|
17.03
|
Практична робота. Розв'язування
олімпіадних задач. Підготовка низки задач для участі в математичних
змаганнях.
|
4
|
|
113-116
|
24.03
|
Доповіді учнів реферативного
характеру. Підготовка презентаційного матеріалу з теми «Математичні ігри».
|
4
|
|
117-120
|
31.03
|
Задачі
на інваріант
Поняття інваріанта деякого
перетворення. Розгляд як інваріанту парності (непарності) і остачі від
ділення. Визначення парного і непарного числа. Застосування парності при
розв'язуванні задач. Інші стандартні інваріанти: перестановки, розфарбовування.
|
4
|
|
121-124
|
07.04
|
Практична робота. Розв'язування
задач підвішеної складності та олімпіадних задач різного рівня. Підготовка
низки задач для участі в математичних змаганнях.
|
4
|
|
125-128
|
14.04
|
Доповіді
учнів реферативного характеру. Підготовка презентаційного матеріалу з теми
«Інші стандартні інваріанти: перестановки, розфарбовування.
|
4
|
|
129-132
|
21.04
|
Симетрія.
Комбінаторні задачі. Елементи комбінаторики
Математична логіка: Сюжетні задачі з
відомою наперед кількістю персонажів (подій). Операції над множинами.
Зображення залежностей між множинами за допомогою кругів Ейлера. Правило
множення та додавання. Комбінаторика:Впорядкування чисел. Перестановки,
розташування і комбінації. Комбінаторні задачі.
|
4
|
|
133-136
|
28.04
|
Практична робота. Розв’язання
логічних задач та задач з комбінаторики. Розв'язування задач підвішеної
складності та олімпіадних задач різного рівня. Підготовка низки задач для
участі в математичних змаганнях.
|
4
|
|
137-138
|
05.05
|
Доповіді учнів реферативного характеру.
Підготовка презентаційного матеріалу з теми «Класичні комбінаторні задачі»,
«Історичні есе».
|
2
|
|
139-140
|
05.05
|
Геометрія
подорожей. Лабіринти. Графи
Точки на
координатній площині. Можливості координатної площини. Зашифроване
листування. Лабіринт. Морський бій. Графи та їх застосування в розв'язуванні
задач Поняття графа, визначення парної вершини, непарної вершини. Властивості
графа.
|
2
|
|
141-142
|
12.05
|
Розв'язування задач з використанням графів.
Знайомство з біографією Леонарда Ейлера.
|
2
|
|
143-144
|
12.05
|
Практична
робота.
Побудова точки за координатами та визначати координати точок на координатній
площині; техніка побудови рисунків на координатній площині за координатами
відповідних точок; знання про координати точок під час гри в морський бій та
проходження лабіринтів; принципи шифрування в зашифрованому листуванні.
|
2
|
|
145-146
|
19.05
|
Розв’язання
задач з використанням понять: вершина, ребро і дуга
графа, зв'язність графа,матриця суміжності. Задачі на кількість маршрутів,
найкоротший шлях. Модель лабиринту.
|
2
|
|
147-148
|
19.05
|
Доповіді учнів
реферативного характеру. Підготовка презентаційного матеріалу з теми «Теорія
графів», «Історичні есе».
Логічні твердження. Істинність і хибність тверджень.
|
2
|
|
149-
152
|
26.05
|
Розв’язування задач на
істиність і хибність тверджень
Підведення підсумків роботи математичного
гуртка «Інтеграл» за навчальний рік.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар